dimarts, 9 de juny del 2015

Traspàs d'informació de curs

El mes de juny, finalitzada lestada dels infants a lescola, comença la tasca de gestió, planificació, programació… De mestres amb tutoria, despecialistes i de persones de suport.

Una daquestes tasques és el traspàs de la informació sobre els grups i els infants per a poder planificar els recursos necessaris pel curs següent.

El traspàs dinformació dels infants que acaben la Primària i comencen la Secundària, en tenir els centres de referència, està regulada i ningú en dubte de la seva importància.

Ja no és tan habitual fer-ho quan els nens i nenes deixen lEscola Bressol, ensenyament no obligatori, per iniciar lEducació Infantil.

Hi ha escoles que per proximitat tenen contacte amb lescola bressol de referència del barri o del poble i, per començar a P3,  poden comptar amb la informació de lexperiència educativa dels infants.

Per altra banda, la informació dalguns nens i nenes arribarà a lescola amb l'informe  del Primer Cicle dEducació Infantil i la daltres seran els seus pares i mares qui lexplicaran en lentrevista prèvia després de la matriculació al centre escolar.

També en deixar un grup, per procurar que hi hagi continuïtat en la línia educativa,és important traspassar la informació de forma verbal amb la persona que preveu agafar la tutoria el proper curs.
Daquesta manera, la conversa permetrà traspassar  lexperiència anteriorles necessitats del grup, els casos on cal la intervenció daltres serveis (EAP, CSMIJ, Serveis Socials...), gestió dels recursos, etc.

Com fer-ho?                                                         
               Planifiqueu unes sessions pel traspàs dinformació en els horaris del                mes de juny
      •       Definiu un esquema sobre la informació a tractar
       Reflexioneu sobre els aspectes que es volen comentar
       La informació ha de ser entenedora, clara i confidencial
     Eviteu letiquetatge dels infants i doneu una informació positiva de       cada alumne/a a més dels aspectes més problemàtics
  Reflexioneu sobre propostes de millora en les estratègies         metodològiques 

Moltes vegades, per la mobilitat de les plantilles, el traspàs dinformació no es pot realitzar verbalment però per a les persones que arribin de nou a lescola els seràmolt útil de trobar-la.

Aleshores, podeu emplenar un document on deixar-hi per escrit els trets més rellevants dels infants i del grup.
Espero que hagi estat útil la lectura d'aquest article!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada